Verkeer en Meer

Naast de reguliere verkeerslessen die gegeven worden in de klassen hebben wij door het jaar heen verschillende activiteiten rondom het thema 'Veilig verkeer'.

JONGleren

Met JONleren in het verkeer maken kinderen spelenderwijs kennis met het verkeer. Er wordt gewerkt met verschillende materialen zoals werkboekjes, puzzels en spelletjes.

Dodehoeklessen

De leerlingen leren alles over de dode hoek en hoe je veilig omgaat met grote voertuigen in het verkeer. Er komt een echte vrachtauto met chauffeur bij de school zodat de kinderen in de praktijk kunnen ervaren wat de dode hoek is en welke gevaren erin schuilen.

Theoretisch Verkeersexamen

De leerlingen van groep 7 beantwoorden tijdens een examen vragen over verschillende verkeerssituaties. Na het positief afronden van dit examen krijgen ze hun diploma en kunnen ze in groep 8 meedoen aan het Praktisch Verkeersexamen. De leerlingen die dit examen niet halen krijgen een herkansing in groep 8.

Praktisch Verkeersexamen

Nadat de leerlingen in groep 7 of 8 hun Theoretisch Verkeersexamen hebben gehaald stappen ze op de fiets voor het Praktisch Verkeersexamen. De leerlingen leggen een verkeersroute af door het verkeer en worden beoordeeld op hun verkeersvaardigheden.